Metody, techniki, materiały dydaktyczne - jak uczyć przedszkolaki języka angielskiego

Projekt: Metody, techniki, materiały dydaktyczne - jak uczyć przedszkolaki języka angielskiego (Kamerun)

wtorek, 7 września 2010

Pierwszy raz...



Pierwszy raz Marie trzymała w ręku aparat i całkiem nieźle sobie radziła. Panie przedszkolanki pierwszy raz pomyślały o tym, że może nie warto chować aparaty w biurze i że mała Marie potrafi zrobić zdjęcie nie psując jednocześnie aparatu. Pierwszy raz przyszedł ktoś nowy kto nie znał ani jednego słowa po francusku i próbował zaburzyć codzienne przedszkolne rytuały. Pierwszy raz stanęłam w roli nauczyciela nauczycieli. Pierwszy raz nauczyciele siedzieli w kręgu i próbowali zrozumieć białą zbyt szybko mówiącą dziewczynkę. Tak to był zdecydowanie dzień pierwszych razów. Bilans dnia pierwszego przedstawia się następująco: zajęcia z nauczycielami zaczynam od początku, ponieważ ich znajomość angielskiego kończy się szybciej niż zaczyna, dzieci przestały się już ze mnie śmiać (tak właśnie wyglądała ich reakcja na moją próbę przeczytania książki po angielsku pod nieobecność pań przedszkolanek) więc możemy zacząć naukę angielskiego. Będziemy się bawić i pozwolimy dzieciom wyjść z ławek. Bo w Kamerunie przedszkole wygląda jak szkoła, a dzieci znudzone siedzeniem w ławkach po prostu zasypiają;-) To jeszcze nie koniec nowości dla mnie, przeprowadziłam się do miasta. Niewtajemniczonym wyjaśniam, że przedszkole w którym pracuję znajduje się na przedmieściach i teraz do pracy będę dojeżdżać szalonym motorkiem w towarzystwie jednego lub więcej współpasażerów (czyli min 3osoby na motorku). To chyba tyle z nowości dnia dzisiejszego, no może jeszcze kilka nowych potraw i pierwsze zakupy w sklepie rybnym.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz