Metody, techniki, materiały dydaktyczne - jak uczyć przedszkolaki języka angielskiego

Projekt: Metody, techniki, materiały dydaktyczne - jak uczyć przedszkolaki języka angielskiego (Kamerun)

czwartek, 9 września 2010

Motyle i skafandry




Dziś w ramach przygotowania do narodowego święta kreatywności zrobiliśmy motyle. Prace zaczęły się już wczoraj. Ponieważ staram się wspierać przedszkolanki jak tylko mogę, bardzo zdziwiłam się kiedy wczoraj sama siedziałam i wycinałam motyle skrzydła. Po powrocie do domu zaczęłam żalić się, że pewnie teraz to już mnie znienawidziły panie w przedszkolu, bo nie dość, że swoim przyjazdem wprowadziłam wielkie zamieszanie, to jeszcze zmuszam je do dodatkowej pracy (dodam tylko, że w przedszkolu nie ma żadnych dekoracji plastycznych oraz prac dzieci). Dzięki rozmowie oraz nocnym rozmyślaniom doszłam do wniosku, że moje postrzeganie zastanej tu rzeczywistości jest opasane europejskim skafandrem. Nie pomyślałam przecież, że przedszkolanki nie pomagają mi, ponieważ nie potrafią wycinać lub czują się niepewnie. Przecież one podobnie jak i dzieci nigdy nie robiły prac plastycznych z użyciem bibuły czy kleju. Lekka złość nie pozwoliła mi w pełni cieszyć się z warsztatów, które są do tej pory moim największym sukcesem. Podczas nich zrzuciłam na chwilę mój skafander i zgodziłam się na przyporządkowanie ziemniaka do słodkich smaków oraz dzielnie tłumaczyłam zmienność pór roku. I tak to już chyba będzie tu w tej mojej wymarzonej Afryce, każdego dnia będziemy się siebie uczyć na wzajem.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz