Metody, techniki, materiały dydaktyczne - jak uczyć przedszkolaki języka angielskiego

Projekt: Metody, techniki, materiały dydaktyczne - jak uczyć przedszkolaki języka angielskiego (Kamerun)

czwartek, 2 września 2010

Kilka słów o projekcie

Kilka słów o projekcie
Tytuł projektu: Metody, techniki, materiały dydaktyczne – jak uczyć przedszkolaki języka angielskiego (Kamerun)
Gdzie?
Projekt będzie realizowany w Kamerunie w miejscowości Bertoua oraz w Polsce w Kościerzynie. Stąd też wzięła się nazwa bloga. Na szkoleniu powiedziałam, że zapewne prawie nikt nie wiem gdzie leży Kościerzyna (miasto, z którego pochodzę) oraz Kameru (państwo do którego jadę). Moim zadaniem jest zbudownie mostu pomiędzy K i K . W ciągu czterech miesięcy będę uczyła kameruńskie dzieciaki angielskiego oraz pań przedszkolanek metodyki nauczania.
Co?
Jestem przekonana, że nie będę miała czasu na nudę. Oto krótka lista zadań do wykonania. Dodam, że kreatywność mojej koordynatorki oraz osób odpowiedzialnych za mój projekt systematycznie dba o dodawanie kolejnych punktów do tej listy.
Działania w Kamerunie:
1. Lekcje języka angielskiego dla nauczycieli (3 razy w tygodniu po 1,5h lekcyjnej)
Trzy razy w tygodniu popołudniami będę prowadziła 1,5 godzinne lekcje angielskiego dla nauczycieli. Dwa razy w tygodniu będą one miały charakter konwersacji na wybrane tematy, w celu poprawy praktycznej znajomości języka. Raz w tygodniu zaś będą one miały charakter warsztatu polegającego na nauce gier i zabaw dla dzieci.
2. Przygotowanie materiałów dydaktycznych (wraz z nauczycielkami)
Podczas cotygodniowych, 1,5 godzinnych warsztatów dla nauczycieli będę pokazywała im różne metody pracy z dziećmi w celu nauczenia ich języka angielskiego. Skoncentruję się na tym by pobudzić w nauczycielkach kreatywność i nakłonić je do innowacyjnego i twórczego podejścia do nauczania języka angielskiego. Podczas warsztatów nauczycielki same będą tworzyły materiały edukacyjne, z których będą później korzystać podczas lekcji – plansze, ilustracje, słowniczki, śpiewniczki, zbiory gier i zabaw itp.
3. Zajęcia z Przedszkolakami
Codziennie będę prowadziła zajęcia z dziećmi, dla różnych grup wiekowych (dzieci w wieku 3-6 lat) – 3-4 latki (20 minut) 5-6 latki (35-40 minut). Po dwóch miesiącach zostanie przeprowadzona ewaluacji cząstkowa i wprowadzone ew. zmiany w proponowanej metodologii. Od trzeciego miesiąca, w przygotowaniu i prowadzeniu zajęć będą jej asystowały nauczycielki, opiekunki poszczególnych grup. W czwartym miesiącu zajęć zaś to nauczycielki będą prowadzącymi a ja będę służyła radą i pomocą w przygotowywaniu i ewaluacji zajęć. Tematy lekcji będą zależały od inwencji prowadzących. Do każdej z nich powstanie scenariusz, które będą pomocą dla nauczycieli i dyrektora przedszkola w tworzeniu programu nauczania na kolejne lata, a także dowodem na postępy przedszkola w przeobrażeniach i zmianach wymuszonych przez zmianę języka instruktażu w edukacji na każdym poziomie w Kamerunie
4. Spotkania z rodzicami (raz w miesiącu)
Raz w miesiącu zorganizowane zostaną spotkania z rodzicami. Celem tych spotkań będzie zachęcenie do pracy z dziećmi w domu. Raz na dwa tygodnie rodzice dzieci będą otrzymywać informacje o zrealizowanych podczas zajęć tematach, przerobionym słownictwie, przećwiczonych piosenkach, grach i zabawach, które będą mogli wykorzystywać bawiąc się z dziećmi w domach. Na koniec projektu rodzice dostaną również śpiewniczki oraz zbiory gier i zabaw, co ułatwi im samym ćwiczenie i pogłębianie znajomości języka angielskiego.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz